Bryskt uppvaknande

Lördag, härligt :-)
Sovmorgon
Frukost ii soffan ...

Nja... Inte denna lördan...

Jag vaknade av ett jäkla tjutande 📢
Har inte hört det larmet förut.
Mycket far genom huvudet.
Billarm? Kylskåpet? Telefonen?
Hoppar ur sängen & far ut i hallen & tittar mig omkring (helt omedveten om att någon kan se mig :0 )
Springer upp för trappan & tittar mig omkring. Börjar inse att det är huslarmet som har gått & samtidigt ringer telefonen.

Jag svarar & Securitas är i luren & säger att dom har ett larm från vardagsrummet på nedervåningen ..

Jag försöker få igång hjärnan & tänka högre än larmet som tjuter konstant hela tiden.
Vardagsrummet står jag i & vad jag vet ligger det på övervåningen...

Inbrott nere? :0 Men jag går ner & nu vaknar T oxå.

Mannen ii telefonen frågar om vi låg & sov. (Vilket jag i efterhand känner var en onödig fråga)
Jag inser nämligen då att kamerorna går igång samtidigt som larmet går...

Kameran sitter i hallen & är riktad rakt in mot min säng..

& jag sover i bara trosorna & kliver upp, yrar ut i hallen naken med håret på ända & ställer mig rakt framför kameran & tittar vimsigt åt höger & vänster.

Haha, jag får väl bjuda på den :D :D

Vidare i historien frågar mannen om han ska skicka en bil & vi bestämmer till slut att det nog är bra.
Tim & jag försöker samla oss lite mitt i allt tjutande.
T har konstaterat att kl 7 en lördagsmorgon nog inte är jättetroligt att nån gör inbrott.

Innan Securitasvakten hinner fram går jag ut i groventren & ser att det är fellarmat.

Larmet är på som det ska va när ingen är hemma/inne. :0

Nu kommer vi även på att B åkte till Gbg i morse, han stack strax före 07.

& fellarmade. ...

Sen vände jag på mig i sängen....
& larmet gick...

Vakten som kom sen var snäll & trevlig & tog ett varv runt huset för säkerhetsskull.
Han fick inte se mig naken för jag hann gott & väl få på mig kläderna innan han dök upp ;-)

Tack för den B ;-)

Sitter nu i soffan & har fått ner pulsen på normal nivå igen.
Hästarna är fixade & frukosten intagen.
Dags att fundera på vad resten av dagen ska bjuda på.

Förhoppningsvis lite mindre adrenalinpumpande aktiviteter!

Synen som troligen mötte Securiitas på filmen - minus tröja.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0