Jobb

En arbetsdag är avklarad & nästa påbörjad.
Både igår & idag stod klockradion på 05.45 men jag hörde inget förrän 06.15.
Bilternometern har visat på +8 grader när jag åkt till jobbet. Skönt i jämförelse mot hur det kunde varit :-)
Fast igår regnade det en hel del & det är inte kul.
Det är jättelerigt i hagen oxå, usch!

Det kändes som om jag inte hade varit ifrån jobbet alls igår. Bara att köra på där jag slutade sist (Har ju i och för sig varit här 2 ggr under ledigheten )
Tyckte att dagen flöt på rätt bra, förutom att jag glömde ringa veterinären om vaccination. & det glömde jag idag med :0
Nu blir det kris :0

När jag åkte hem tänkte jag att jag skulle rida ut en sväng, med mina nya ridstövlar. Men så började det regna.. & så kände jag plötsligt hur himla trött jag var.
Gick in & satte mig i soffan en stund.
B ville ha lite sällskap efter en ensam tråkig dag.
& vips så sov jag...
Vaknade & vägrade gå ut & rida!
T ringde & undrade om jag kunde köra hans träningskläder till Bynarken där han va hos en kompis, så han slapp åka hem emellan. Så jag tog det som ytterligare en ursäkt för att inte rida :-/

Idag (onsdag) får det bli nya tag igen eftersom pållen varken är vaccinerad eller skodd eller nåt än!
Det vore ju bra att få ett bra dressyrpass innan jag avslutar, men det känns inte som jag kan hitta tillbaka till den ridningen?!?

En bild från ridturen på julafton 2013


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0