Ny bekantskap

Vart har veckan tagit vägen?
Eftersom Chante vilar så borde jag hunnit en massa annat....
Det har jag inte...

I onsdagskväll kom Emeli med sin laser.
Nytt!
Spännande!
Både T & jag blev superintresserade!
Hon började med Tim. Han fick först uppskatta smärtan i handleden före behandlingen (ca 5-6) & sen körde hon grundligt & länge för att säkert nå ner genom gipset.
Han sänkte smärtsiffran till knappt 2 efter! Härligt!
Vilken mirakelapparat.
På B valde vi att ta höger hand & höger knä.
Han kände pirrningar i fingrarna & värme i knät.
Ingen direkt smärtlindring men det är inte så konstigt eftersom han har haft ont så länge.
Man ska behandla vidare ca 3 ggr / vecka i 2 veckor.
Jag satt & kände efter ordentligt om jag inte har ont nånstans, jag vill oxå prova! :D
Skojar bara, jag är faktiskt tacksam att jag INTE har ont!

Igår åkte jag till Tenhult direkt efter jobbet & hämtade B hos Kjell.
Det var längesen jag träffade Irene, Kjell kommer ju hem & "leker" med B ibland :D
Vi fikade & babblade ett par timmar innan vi åkte hemåt.

I morse ( yes det är fredag) åkte B med mig. Jag släppte av honom på sjukhuset där han skulle både på Reumatologen & till gymmet på Rehab.
När jag kom till jobbet skulle jag fälla upp vindrutetorkarna på bilen för det är snöoväder på gång.
Jag klättrade upp som jag brukar med en fot på fotsteget & en på framdäcket.
Jag sträckte mig över för att nå den bortersta oxå (orkade ju inte gå runt!)
Men Plupp så halkade jag ner & landade på revbenen...
Liggande över motorhuven.
Oj,Aj, jag tittar mig omkring & undrar hur många som såg ...:D
Nu har jag ont... Fast inte så ont att det är ett uppdrag för laserkvinnan ;-)

Nu snöar det & snart (om 2 timmar) får jag åka hem :-)
Ikväll kommer E igen & lasrar mina 2 klenisar därhemma ;-) :D

Punkfrissa på gammelpållen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0