Veterinär nr 1

Det är onsdag kväll & jag är ensam hemma!
Ovanligt!
Vet inte när det hände sist....
Det är troligen mer än 23,5 år sen sist!

B åkte till S igår. Tog tåget ner. Mysigt.
Jag vill ju oxå åka.... Men nån måste ju jobba med ;-)
Jag red ut en sväng direkt efter jobbet. Det var ljust av snön & helt vindstilla & troligen runt nollan. Riktigt skönt.
Chante var jättesnäll, skrittade på bra utan att hitta på några dumheter :-)
T & jag åt tillsammans innan han åkte t L för att sova där.

Igår var veterinären här & vaccinerade + kollade tänderna på båda hästarna.
Chante behövde fluorlack på en tand i överkäken + att han var lite vass på två ställen.
Rubins tänder är ok för hans ålder.
Herregud han är 27 år nu!
Vi bestämde att kolla båda igen i slutet av April.
Ingen ridning denna kväll.
Ingen matlagning heller för det fixade T medan jag var i stallet.
Sen hade han sen träning så jag hade en helt "oplanerad" kväll.
Vad gör man då?
Jag ringde Anette & bjöd dit mig själv på en kopp te ;-)
Det är ju så sällan jag hinner göra sånt!
Klockan var över midnatt innan vi kom i säng T & jag.
Lite för sent.

Något drogad ( men glad?!) Chanti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0