Vinter & översvämning

Helgen är nästan över.
I fredags fick Chante vila eftersom han var nyskodd.
Jag passade på att städa istället.
På lördagen åkte vi ner på stan en sväng B & jag.
Vi hämtade ut ett paket från Tjeckien & handlade lite mat + tog en snabbsväng på A6.
Efter en fika hemma gick jag ut & red.
Jag gick in i ridhuset en stund & det gick bra :-) skönt. Tänkte rida ut en sväng efter, men Chanti slog i ett framknä i en slipers utanför ridhuset & stod på 3 ben en stund :0
Jag bestämde mig snabbt för att skippa vidare ridtur & gick hem & spolade hans ben med kallt vatten en lång stund.
Det syntes inget & han var inte halt alls så förhoppningsvis gick det bra!
Dagen fortsatte med biltvätt. Inte dåligt att kunna stå ute & tvätta bilen den 11 januari!
Den var väldigt skitig....
B hade lagat mat när jag kom in & vi åt lövbiff med pommes.
Sen satte jag igång att baka + göra fajitakyckling till T.
Provade ett nytt bakrecept.
Det blev spännande! :D
Gjorde en " butterkaka" med saffran.
Den var lättbakad till en början men blev knivigare sen.... :0
En grön fyllning skulle i när allt var färdigjäst & fy vad jag kladdade. Det såg ju inte så aptitligt ut precis.
Men men, in i ugnen med den.
Efter ca 15 minuter ropade T att jag skulle komma & kolla i ugnen....
& hjälp, bullen med fyllningar vällde upp & svämmade över kanterna på formen. Den var dubbelt så hög som formen :0
Men till slut blev det ganska bra ändå!
Den blev god.
Vid 19 kom grannarna över på lite kex, ost & vin. Vi satt & pratade till 01 ungefär.
I morse var jag jättetrött men hoppade upp vid 8. T skulle iväg på bortamatch i Gbg & jag skulle ut & rida vid 9.30.

En titt ut genom fönstret visade vinter - snö - usch!!!
Det snöade på tvären!
Men ut red vi & kom hem som frusna snögubbar.
Felixen kom vid halv tolv tiden. P & L skulle spela badminton.
Han åt mat & somnade sen direkt & sov 1.5 timme B sov oxå medan jag fixade mat till alla.
Efter maten fick F prova sin nya pulka. Först va han allvarlig men efter en stund kom det några leenden under nerdfärden :-)
Det var kallt som fasen ute -7 & blåste så det blev ingen lång stund i snön.

Resten av kvällen tillbringades mestadels i soffan.
T kom hem glad efter att ha gjort 2 mål & vinst i matchen.

Baket... & snön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0