Yipee

Tisdag & dags att lasta pållen & åka till Halmstad för en check.

Igår när jag skulle rida såg jag att stackars Chante hade trampat sig med en broddad hov på vänster bak. På kotan & ner mot hoven ca 1 dm långt...
Typiskt.
Jag red inte. Blev orolig att benet skulle svullna & att han skulle visa hälta idag.
Men tack & lov blev det inte så :-)

Jag fixade lite go matsäck, macka, bulle, godis,Loka & kaffe.
Åkte vid 9.10 för att slippa stressa.
Det var -6 men fint väder, inget snöande. Skönt.
Det tog 2.5 timme så vid tjugo i tolv va vi framme. Chante hann äta lite lunch & jag hann med kaffe & macka.

Han var duktig på löpbandet, det var bara jag som fick lite skäll...
Då är det skönt att vara "gammal". Jag bryr mig inte. Hade antagligen skämts halvt ihjäl när jag var yngre.

Veterinären såg inget "onormalt" på bandet.
Efter en lugnande spruta blev det ultraljud.
Allt såg jättebra ut!
Kul!
Skönt!
Nu ska han få 2 veckors välförtjänt vila.

Hemresan gick lätt :-) i solskenet.

När jag kom hem hade B lagat lax. Gott

Anette kom förbi & tog en fika på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0