En god gärning

Jag & Chante började som vanligt dagen inne i ridhuset. 
I måndags hade vi ett riktigt skitpass & det hade jag bestämt mig för att inte upprepa. 
Jag tog med gramantyglarna (om ifall...)
& så tog jag fram fyra cavalettibommar. 
Tänkte att vi behövde lite omväxling båda två. 
Det funkade & var kul! Chante bjöd framåt mycket bättre än sist, tack & lov. 

Jag hade sen tänkt gå in & baka lussekatter. Men mjölken var slut så det fick bli ett besök på Ica först. 
Sen blev det baka av :-)
Jag använder mammas gamla recept med mald sötmandel i. Tycker dom blir saftiga & goda :-)

Det färdiga resultatet

Mmmm vad gott det var med kaffe & nybakad lussekatt :-)

Posten kom med ett paket till mig idag, äntligen

Mina nya brillor! 

(Hon har blommor i sitt hår :D , kommer ni ihåg den låten :D )

Idag blev middagen ännu värre än igår ;-) Vi åt rester :D Det har aldrig varit våra barns favorit ;-)

På kvällen satt jag & kollade lite på fb. 
Där skrev en ganska nyopererad vän att hon var galet sugen på lussekatter. 
Jag bestämde mig snabbt för att göra Dagens Goda Gärning!
Jag tog en påse nybakade lussekatter, hoppade in i bilen & körde hem till henne. 
Vi har inte setts på ett antal år, hon hade häst förr så det är därigenom vi känner varann. 
Hon blev jätteglad både över lussekatterna & besöket! Kul!
Alltid roligt att kunna göra någon glad!

Hemmagjord pizza framför Tv:n gladde Tim sen, härligt ❤
Saknar Stephie❤ här hemma. Men jag får ju träffa henne nu i helgen iaf, uppe i Stockholm :-)
Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0