Fest!

Lördan började mindre festligt med ett sortergårdsbesök :-/
Vi slängde ensilageplast & gammal isolering bl a. 
Skönt att bli av med det & nu är boxen tömd så Ammi kan komma "hem" :-)
Vi passade på att handla oxå när vi ändå var ute & åkte. 
Sen åkte jag till stan & A6 för att leta skor till kvällens fest. 
Har ju gjort flera försök innan men inte hittat några... Inte kul. 
Nu köpte jag ett par till slut. Inga speciella alls. Bara typ svarta "ridskor". 

När jag kom hem började jag laga mat. 
Det blev favorit i repris - fläskfilégryta med körsbärstomater & timjan. 
Fruktsallad till efterrätt. 

Tim hade hemmamatch & åkte hemifrån strax efter lunch. 
B åkte ut till hallen till matchstart 15.30
Jag blev klar med maten vid fem & skulle träffa de andra "hockeymammorna" på "Koppar" vid halv sex. Det gick inte ihop sig när man bor ute i busken :-/
Kollade busstidstabellen & det gick en buss härifrån till stan. 
Den gick 01.25 ....?!.....
Hur tänkte dom där? 
Bara att inse att jag skulle bli sen....
Väldigt sen ! :0
Jag bestämde mig för att vänta på B & be honom om skjuts. 
Anlände till "Koppar" (en "bistro/bar") på tändsticksområdet ca 45 min efter de andra. 
Men jag kom iaf. 
Man köpte vin i småglas där. Perfekt med en liten slurk som förfest ;-)
Klockan 19 började den riktiga festen. 
Mia H:s 50-årsfest med bara tjejer. 


Hon hade hyrt Jkpg:s scoutstuga nere vid Vättern. 
Perfekt!
Många tjejer var vi! Drygt 40 gissar jag. 
Kvällen blev jätterolig med god mat, mycket skratt, musikquiz m.m
Jag åkte med Tim hem vid 02. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0