Mardröm

Det blev inte så mycket sömn i natt....
Jag somnade lite i soffan igårkväll. Inte länge, kanske 5-10 minuter, men det räckte för att jag skulle piggna till. 
Jag la mig 00.20. 
Skickade då ett sms till Tim som var ute & festade. Dom firade ännu en 18-åring
:-)
Jag fick svar från honom vid 01. 
Var då nära att somna....
02.07 tittade jag på klockan sista gången innan jag slumrade till. 
02.20 ringde Tim & det var dags att hämta honom vid bussen. 
Sen var det svårt att somna om igen....
Lyckades visst till slut men vaknade strax igen av att jag skrek :0
Jag drömde mardrömmar :-/
Inte roligt. 
Men skönt att inse att man ligger tryggt hemma i sin säng & inte blir jagad (& upphunnen) på sandbotten där havet dragit sig undan vid ebb. 
Jobbigt underlag!
Jag kan inte springa i drömmen heller. Mina ben funkar inte, så är jag jagad är det liksom kört för mig :0
Nåja, skriker man kanske någon kommer till undsättning....
Men ingen av mina två gentlemen behagade ens vakna.... :D
Nog om det. 
Jag tyckte att det var lika bra att rida innan frukosten. 
Red ut en sväng i gråvädret. Det var inte speciellt kallt iaf. +7 grader. 
Chante var lugn & snäll & hittade inte på något bus. Han har hållit sig i skinnet länge nu faktiskt. 
Han kanske har insett att han är 12 år?!
Att det är dags att sluta uppföra sig som en galen unghäst :D





Städning stod på schemat sen. 
Jag hann halva huset innan jag fick ett sms från Malin som undrade om vi inte kunde gå en sväng. 
Hon städade oxå men behövde en paus :-)
Vi (jag) slog två flugor i en smäll & gick till Konsum & passade på att köpa lövbiff till middagen. 
6 km blev det idag. 
Runkeeper appen talade om för mig att jag har slagit rekord denna månaden i antal "träningspass", längsta distans (totalt) på samma månad + längsta distans på en vecka. 
Hinner ju med en del promenader nu. 
Jag fick ett meddelande förra veckan att jag nu har passerat 50 mil!
Jag har gått till Karlstad & tillbaka :D
Minns inte när jag började använda Runkeeper & jag har inte haft den med mig varje gång. 
Det funkar bra att gå med foten, men det känns. 
Den är inte helt ok. 
Vi hann sen med lite kaffe & ett par knäckebrödsmackor innan vi kopplade på transporten & åkte mot Nässjö/Flisby för att hämta ett lass hösilage till. 
Vi fick med oss 40 balar denna gång. 
Jätteskönt att ha det hemma. 
Jag ska hämta en omgång till i början av veckan så har vi så det räcker sen :-)
B fixade maten när vi kom hem medan jag tog in hästarna & hängde tvätten. 
Kvällen blev lugn.
 I soffan framför TV:n
Nu hoppas jag på att kunna sova lite mer i natt!
Go Natt & Sov Gott
Vi hörs imorrn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0