Mus, iiiiiiiii :0

Hur i hela friden kan man som stor vuxen människa bli så himla rädd för en liten liten mus?????
Men det blir jag...& en till i familjen. 
Det är nog säkrast att jag inte skriver namnet..... :D

Igår kom det nämligen in en väldigt objuden gäst hos oss. 
Det lät något utifrån köket när vi satt i vardagsrummet & kollade på TV. 
Någon gick ut & tittade & var tillbaka på 1 sekund & hoppade upp i fåtöljen & drog upp benen under hakan :D

Det satt en mus på köksmattan :0
Äckligt tycker jag! Som oxå drog upp benen ordentligt i soffan!

B fick rädda oss & gå & ladda om fällan & ställa den mitt på golvet. 
Det tog högst en minut så small det. 
No more mouse in our house ;-)

Sen idag gick jag ut i stallet för att rida. 
Det regnade så det fick bli ridhuset. 
För att skydda sadeln på väg dit tog jag ett fleecetäcke i hyllan (som jag inte använt på ett tag)
När jag skulle slänga upp det på hästen ramlade det ner en liten mus :0
& fy helsike vad rädd jag blev!!
       Varför????
Slängde täcke & mus på golvet. 
Tur att Chante är lugn :-)
Musen rörde inte en fena så den kanske var död redan innan den blev slängd i golvet?! :0

Annars har jag bara jobbat & ridit dom här två dagarna. 
(& tvättat, lagat mat & stickat :D )

Lilla lilla musen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0