Pigg :-)

Jag har varit piggelin idag :-)
Brukar faktiskt vara det efter "fastemåndagen".
Perfekt!

Jag & Anette tog våra pållar & red ut i solskenet i morse

Vi var ute ca 1,5 timme & galopperade en del. Chante uppförde sig exemplariskt :D
Han verkar ha fattat att han inte är unghäst längre utan faktiskt en 12-årig häst som inte ska hitta spöken bakom varje sten!
Berry var däremot på tårna idag & kunde inte skritta utan taktade nästan hela tiden. 
När stallet & hästarna var klara gick jag in för att jobba. 
Men efter 10 minuter bestämde jag mig för att man (jag) inte ska sitta inne när solen skiner för en gång skull. 
Så jag tog på gympadojorna & gick ut på promenad istället. 
Det blev 3,7 km idag

Härligt med blå himmel!! :D

Bosse hade bakat (läs köpt) sockerbullar till kaffet. Mums :-)
Efter det var det dags att ta tag i jobbet, sol eller inte, jobbet måste göras ;-)
Hungrig blir man till slut också. Idag lagade jag torskgryta med kokt potatis. 
Inte uppskattat av alla (läs Tim) 
Efter middagen städade jag ett köksskåp, putsade köksfönstren, dammsög & strök en massa!
När hästarna också var nattade var det dags för soffan, te & lite tv :-)
En ganska aktiv dag är slut. 
Natti natti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0