Vinterfixad uteplats

Igår (torsdag) red jag ut med Zara & Berry. Vi red över "på andra sidan" av 195.an
Skrittade en lång bit först men tog sen av in i skogen & ökade farten lite. 
Chante var "lagom" pigg. Berry var ganska taggad!
Zara fick akta näsan när vi galopperade & Berry kastade med huvudet för att få springa fortare :0
Det var många traktorer ute på vägarna med diverse skramlande vagnar & andra tillbehör. Men hästarna höll sig i skinnet, tack & lov :-)
Jag hann med lite jobb innan jag började med maten - kycklingwok. 
På kvällen åkte Tim till sin hockeyträning, B åkte med Mats på HV71 & jag körde till Emeli i Flaskebo för att lasra foten. 
Jag fick även fotmassage :-)
Jätteskönt! 

Jag började även fredagen (idag) med att rida. 
I ridhuset. 
Är ganska nöjd med Chanti idag :D
Sen tog vi tag i uteplatsen alla tre. 
Sopade & skruvade isär möblerna, tömde blomlådor osv. 
Allt står nu fint inpackat under tak & baren är stängd för vintern under en presenning. 
Längtar redan tills den öppnar igen i vår/sommar :D

När vi precis hade fikat, med kaffe & skorpor, fick jag ett sms från Anette. 
Hon undrade om jag ville bjuda på eftermiddagsfika :D
Så jag slängde snabbt ihop en sockerkaka. Då jag inte hade nåt fikabröd hemma. 

Sen fikade vi igen ;-)
Jag städade huset & sen käkade vi tacos när Tim kom hem efter träningen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0