AW med PM & PW med MM

Flera dagar har gått igen sen jag skrev sist...
Det är söndag kväll & ute har det varit mörkt länge för i natt ställde vi tillbaka klockorna 1 timme. Så redan vid halv fem var det halvmörkt ute. 
Inte kul. 
Jag gillar sommartid! Både på klockan & vädermässigt!

I fredags var vi barnvakt åt Felix. 
Hans dagis var stängt. 
Vi tog en promenad på förmiddan. Nu hade han inte samma idé som oss vad en promenad är men det löste sig :D
F gick 10 meter sen ville han bli buren    ;-)
Vi tittade på bäcken här nere & kastade i lite pinnar som åkte iväg med strömmen & sen kollade vi in kossorna & en hel del lastbilar oxå. 
Efter korv & mos lunch med "pop" (=ketchup)) var det sovdags. 
F & farfar sov tillsammans nere på sängen. Mysigt!
Morgonfrissa :D

Vid fem hämtade Anette mig & vi åkte på After Work på Charlies. Peter Markne var där & gjorde reklam för sin bok. 
Det var mycket folk & goda snittar, chips & dricka :-)
Lördagen var ganska fullbokad. 
Jag red i ridhuset efter frukosten. Det känns bättre & bättre :-)
Sen handlade jag lite & började förbereda maten. 
Vi åkte till Smedjehov vid tre för att titta på Tims match mot Oskarshamn. 
Det gick inte så bra- förlust igen. 
Efter matchen kom Johan, Elias & Filip med hit & åt middag. Det serverades fläskytterfilegryta med hasselbackspotatis. 
Efter lite förfestande körde jag iväg hela gänget till nästa förfest. 
Jag hämtade sen T vid bussen kl halv tre. 
Låg sen & lyssnade på ljudboken ca 1,5 timme innan jag somnade om. 
Idag, söndag har det varit ganska lugnt. 
Jag körde T till Smedjehov vid 11. Han skulle döma 2 matcher. 
Sen åkte jag till Hööks & köpte en ny (kortare) sadelgjord till Rubin. 
Hoppade in på Lager 157 oxå & köpte 2 tröjor. Likadana men olika färger. 
Det blev ett ridhuspass idag oxå. Jag var ganska nöjd efter :-)
Uteduschen, solstolen & parasollet blev nerpackat i källaren & B "stängde" & tömde baren för i år. 
Skönt att ha det gjort. 
Vid halv fem åkte jag mot Smedjehov igen för att hämta hem T. 
Vi åt resterna från igår & sen tog Malin & jag en PW på 5 km. 
Nu ska jag sticka lite innan det är sovdags :-)
Kram ❤





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0