Hur hann jag jobba?

Jag fattar inte hur jag hann jobba förut :D
Först måste man ju sova ut lite på morgonen. Sen fixa stallet & vissa dagar ta en PW före frukost. 
Sen frukost & oftast jobba lite eller gå ut & rida. 
Lite kaffe & skorpor är gott efter det & sen återigen jobba eller rida. 
Sedan är det dags för lite matlagning & lite diverse hushållsgöromål  :-)
Dagarna går väldigt fort & jag är verkligen inte sysslolös...

Hästarna har varit hemma 3 veckor nu. 
Fortfarande gör det galet ont i sittbenen varje gång när jag sätter mig i sadeln! :0
Det känns som om jag har blåmärken där .... Undrar när det försvinner? 
Jag har ju ändå en ganska "mjuk" sadel (Childeric)
Igår red jag ut en sväng. Enligt väderprognosen skulle det sluta regna vid två, men det gjorde det inte :-(
Så det blev en kort, blöt tur. 
Idag sken solen & det var +15! Tydligen nåt rekord. Det har inte varit så varmt vid denna årstiden på nästan 200 år!! 
Härligt!
Men det fick bli ridhuset idag trots solskenet. 
Tyvärr trodde Chante att de två vita stolarna, som står (& alltid har stått) i ena hörnet av ridhuset, var spöken. 
I en timme blev han spänd & "löjlade" sig varenda gång vi skulle passera dom...
Inte kul.... Osmart...
Varför fattar han inte att allt blir så mycket jobbigare när han håller på så?!
Behöver jag säga att vi var ganska svettiga innan vi var klara?!?
Jag släppte dom inne hos Sam & Malin sen på em. 


Rena sommarbetet. Mycket gräs kvar & med detta vädret växer det fortfarande. 
Jag spar ju lite hösilage på det i alla fall. 
Idag blev det eftermiddagspromenad runt Labbarp (3,5 km)
Nu sitter jag & stickar. Framstycket är snart klart :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0