Rubin

Det är inte vårt år i år. 
Det kan man ju lätt konstatera. 
Idag är det Rubin❤ Vår lille plutt. 
S ringde på eftermiddan precis när jag skulle åka hem från jobbet. 
Rubin såg ut att ha foderstrupsförstoppning. Veterinär som kom till gården kunde inte hjälpa honom. Det gick inte att få i slangen, han kunde visst inte svälja alls. 
Stackarn! 
& jag tycker synd om S oxå som får ta hand om det här själv. 
Som tur är åkte Eva med henne som stöd.

Yes :-) Nu ringde S & sa att Rubin e hyfsat ok! Han blir kvar på djursjukhuset några dar men mår efter omständigheterna rätt bra. En morotsbit hade fastnat & han hade mycket slem i lungorna. 
Han får antibiotika & så får vi hålla alla tummarna för att vår gamle skrutt ❤blir bra igen!!

Annars har dagen varit ok på jobbet. 
På eftermiddagen hade vi Felix här. Han var lika gosig som vanligt :-)
Vi åt kycklingwok & lekte både inne & ute. 
Tim har match nu ikväll. B är där & tittar. Jag ska försöka rycka upp mig & få nåt gjort. 
Eller kanske bara räta upp mig lite i soffan & sitta på rumpan istället för ryggen ;-)
Det känns som all energi är slut för idag i denna kroppen. 
Det får bli nya tag imorrn istället :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0