Löv

Oj vad fort en vecka går! 
I måndags "jobbade" jag kväll. Gick bredvid sista dan. Det gick bra, promenerade med två av damerna bl a
Känns skönt när man hinner med sånt oxå. Inte bara den dagliga omvårdnaden + mat. 
Jag cyklade till jobbet. Skönt! Det går nog fortare att cykla än åka bil tror jag. Man kan ju gena ganska mycket med cykeln. Härligt att vädret fortfarande är så bra att man kan cykla. 
Resten av veckan har jag varit "ledig". 
Har haft en helvdel att fixa innan jag börjar på mitt vik på måndag. 
Hade inte tänkt dra igång på 100% direkt.... Trodde ju att jag skulle få gå på timmar, lite extra då & då ;-)
Men det var pang på direkt. Vikariat 100 % till & med Maj till att börja med. 
Jag har mest krattat löv känns det som :D 

Körde iväg 17 skottkärror bara ifrån den "lilla" gräsmattan utanför stallet. 
Sen har jag rensat hängrännorna vid stall & garage. 
Idag (fredag) har vi "stängt baren". 
Kånkat upp solsängar, parasoll m.m upp på "vinden" på uthuset. Lagt in alla dynor i uthuset & ställt alla utemöbler under tak osv. 

Vädret har varit underbart! + 20 på uteplatsen så det kändes lite fel att stänga baren! 

Men vi vet ju åt vilket håll det är på väg..... 
Vinter....
Usch!!! 
Ogillar!!! 
Fick flera sms & telefonsamtal i morse. 
Först om jag kunde jobba imorrn 7-16. 
Ok jag tar det. 
Sen om jag även kan ta 7-21 på söndag. Hmm.... Ok jag gör väl det då. 
Sen (!) om jag kunde ta 15-21 idag!! 
Herregud! 
Jag tog inte idag. 
Fattas mycket folk.!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0