Vecka 7

Oj, en hel vecka har gått sen jag skrev sist. 
Förra söndan (14/2) var det ju "Alla Hjärtans Dag". Jag jobbade 7-16 & hade bestämt mig för att bjuda familjen på mat. Tänkte hämta Oxfilé planka från Dal Baffo. Precis innan jag slutade messade S & sa att hon ville bjuda på planka :-) Samma tanke (har hänt många ggr förr <3 !
Vi åkte tillsammans & delade på kalaset. 

I måndags var jag ledig. Skönt. 
S & jag åkte till Ikea på em & köpte lite möbler till S rum. Hittade jättefint skrivbord, stol & klädskåp! Nöjda! 



Skönt, nu kan hon sitta på sitt rum & plugga lite ostört. 
Jag jobbade tisd-fredag sen. Ganska långa dagar. 
Red i ridhuset alla dagar utom en... Men det fick jag ångra....
....att jag red ut en dag. 
Chante blev Dr Jekyll efter en liten stund :0
Då är han inte rolig att handskas med & ännu värre att sitta på... Helt okontaktbar & explosiv blir han...
Fick hoppa av & gå hem. 
Så nu blir det ridhus ett tag. 
I fredags slutade jag 15 & var jättetrött när jag kom hem. Sov lite i soffan. 
Chante fick vilodag. 
Vi gjorde tacos + fajitakyckling på kvällen. 
Kycklingen var till matsäck till Tim på lördan då han hade match i Tingsryd. 

Lördagen bjöd på snö & blåst. Hemskt väder att va ute i. 
S & jag åkte till A6 & Granngården på fm.  Köpte bl a lite smink, parfym, spån & hästmat. 
Idag söndag har vi haft alla väder :D
Både snö, regn & sol. 
Malin hörde av dig & ville ta en promenad på morgonen. S gick oxå med & det blev ca 7,5 km. Skönt. 
Sen red jag. 
Resten av dagen har ägnats åt tvätt, städning & matlagning. 
Nu väntar en hel jobbvecka, måndag-fredag. Pust ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0