Ledig dag nr 2 ??

Jag har varit ledig idag med. 
Men vad är det att vara ledig? 
Ja man slipper gå till jobbet.. Men fyller dagen med en massa andra saker :-)
Känns som det blir vilsamt att gå till jobbet imorgon ;-)
Jag vaknade 06.30 i morse. 
Gick upp & fixade stallet direkt + satte på en tvättmaskin & fixade lite i tvättstugan. 
När jag passerade poolen hörde jag att det var för lite vatten i den ( pumpen sög luft & det hörs) Fick snabbt göra en insats där & stänga av pumpen & dra dit vattenslangrn för att fylla mer vatten.
 
Revisorn ringde & ville ha lite halvårsredovisning senast på tisdag för 2 av bolagen vilket gav mig lite jobbångest. Har ju inte precis tid fred-månd. På grund av jobb, 50-årsfest & Falsterbo på måndag :0

Efter kaffet åkte S & jag till Damella i Mullsjö för jag behövde ny bikini. 
Jag hittade en hyfsad.. Inte jättesnygg men den får duga då länge :/)
Sen tog vi vägen förbi Ammi & hälsade på henne. 
Hon är ju i Habo nu hos Carina (Princens ägare) Hon är dräktig & går på bete med Carinas 2-åriga sto Leonor



Dom var sällskapssjuka båda två & ville bli kliade. Ammi verkade väldigt nöjd med livet iaf & det känns skönt! 
Vi hälsade på det underbara fölet Alex oxå <3 Så bedårande söt!

När vi kom hem åt vi rester från igår. 
Sen var det dags att rida. 
Oj vad svettig jag blev :0. Igen... Men jag var ganska nöjd till slut. 
S red Princen samtidigt & sen lastade dom Roger & åkte till Jfk för att träna program inför Falsterbo. 
Jag gick in för att ta en välbehövlig dusch. Men då plingade det till i mobilen. 
Det var Malin som ville att jag skulle komma till hennes stall (Sjövik) & titta för hon behöver hjälp med sin häst, Dajse, i helgen. Så upp dit direkt & en timme senare stod jag i duschen. 

Klockan var nu närmare 20.00. & jag hade inte hunnit påbörja bokföringen än...
Hur glad blir man inte då när T säger att han fixar lite middag åt oss! Härligt. 
Han gjorde fredagsmys (tacos & nachochips ) eftersom jag jobbar imorrnkväll. Gott var det i alla fall :-)

Sen ville han gärna ha lite hjälp att baka cocosrutor... Det är hans tur att ha med fika till jobbet imorrn. 
Som ni ser är klockan sent. Alla andra sover.. zzz
Jag har bokfört en del. Körde fast så jag har mailat revisorn. Får försöka hinna några timmar imorrn oxå. 
Jobbigt läge :-/
Nåja, bäst att sova nu. 

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0