Ledig Dag

Vad gör man (jag) en ledig dag? :-)
Jag började med ridningen. 
Fick lite hjälp av S i ridhuset. Resultatet blev svettigt :D Usch vad jobbigt det var. Chante är inte helt lätt om man säger så....
Efter en dusch fick dom gå ut & äta lite gräs. 
Jag gick in (ville helst duscha!) & bakade Corn flakes kakor. 
S red Princen under tiden. P:s ägare (C) kom & tittade. Hon var väldigt nöjd med hästens framsteg!

Han är så söt & snäll Princen <3 Jag gillar honom. 4 år är han & bor i Habo annars. Nu har Ammi tagit hans box där & han bor här :-)
Ammi är släppt på bete nu tillsammans med en 2-åring som oxå ska hit senare i höst. 
Vi fikade tillsammans med C sen. Det var ganska mulet idag men inte så kallt så vi kunde sitta ute. 
Lite bokföring & betala räkningar hann jag med efter det. 
S åkte till Jfk vid 14.30 då riggade jag upp stegen & skurade balkongen. Det var välbehövligt! 
Magen kurrade ordentligt & påminde om att man bör äta något oxå. 
Jag & S lagade fläskkotletter med rostad färskpotatis = Gott. 
Medan kotletterna puttrade & potatisen rostades i ugnen tog vi en promenad. Vi gick runt Labbarp vilket blir drygt 3.5 km
Det regnade lite på oss men var inte kallt. 
En power nap senare gick vi ut i stallet & nattfodrade. & då passade jag på att springa en sväng. 
Jag sprang intervaller idag. Måste få lite bättre kondis om jag ska tävla Chante. Har anmält mig till Jfk i början av Augusti :0
Avslutade dagen med duschen & te. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0