Sigge eller Zigge

Jag har väl inte skrivit att vi har en ny liten kisse?

Kissen som var 17 år fick somna in en onsdag för 3-4 veckor sen. 
Samtidigt hade jag hittat en söt liten kattpojke på fb som sökte ny familj. 
Han var född i ett stall så vi trodde vi hade en perfekt efterträdare till Kissen. 
S&B åkte & hämtade lille Sigge & kom hem med världens räddaste lilla katt. 
Det fanns inte en chans/tanke på att lämna honom i stallet ensam. 
Han fick komma med in. 
Han gömde sig under soffan, under filtar & under täcken. 
Hans hjärta slog i raketfart & han varken åt eller drack. 
Jag trodde nästan att vi skulle få åka tillbaka med honom nästa dag. 

Men Sigge har sakta men säkert blivit lite modigare för varje dag. 
Han sover fortfarande i våran säng men vågar gå ut en liten stund om vi är ute samtidigt. 

Ingen av oss gillar lukten av kattlådan här inne men vi älskar vår lille Sigge plutt <3

Idag har han sovit jättemycket & däremellan har han riktiga stolleryck & far runt som en tok. 

S & jag red på morgonen. 
S inne & jag ute. Chante var snäll - som vanligt nuförtiden :-)
Efter en sväng på stan & diverse inköp åkte vi hem & grillade lax. 
Gott! Tyckte jag i alla fall. 
Solen sken faktiskt en stund på eftermiddagen. 
Vi hann planera in en PoolVolleyboll match....
Men vädret höll inte så länge tyvärr.. Det blev mulet & kyligt så vi hoppade över matchen. 

S & jag åkte & köpte blommor istället. Som jag ska plantera imorgon i urnorna på uteplatsen. 

Nu ska jag göra som Sigge har gjort nästan hela dan  = Sova :D

Sigge sover hos Bosse
Sigge sover hos Stephie
Sigge sover hos Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0