Ledig dag med utbildning

Jag har varit ledig måndag & tisdag från Ekåsen. Men som vanligt fick jag inte vara hel ledig. 
Igår, måndag, var det soligt & fint väder. Jag tog lite sovmorgon & fixade stallet sen innan jag tog en promenad. 
(null)

När S kom från skolan vid 12, fikade vi först & gick ut i stallet sen. 
Sigge fick göra lite galoppjobb i ridhuset först. Sen gick vi ut en sväng & jag satt på :-D
PB fick oxå gå ut. S red & jag gick. S tanke var att träna lite byten på grusvägen vid Rickarp, det tänkte inte PB. Han förstod inte vitsen med att byta galopp när det ändå bara gick rakt fram. 
Det blev en hel del fina enkla byten till slut iaf. 
(null)

I morse ringde klockan 06. Fixade stallet & mig själv & var på plats på A6 för utbildning 8.30
Den var för Nyckelpersoner för Ständiga förbättringar. Förlåt men jag tyckte inte att den gav så mycket. Hade mycket hellre varit ledig! Solen sken & jag ville gå ut!
Jag var hemma strax efter 12. Jag lunchade hästarna & åkte & handlade lite mat. 
Jag stekte fläskkotletter & lät dom stå på spisen & puttra medan jag tog en promenad med Sigge häst. 
Vi gick uppför backen & in i skogen en sväng. Han följde med så snällt pållen. Han verkar helcool ute & det är jätteskönt.  (null)

T & B hade varit i Växjö & köpt en bil, dom kom tillbaka samtidigt som S kom från skolan så vi kunde äta tillsammans. Mysigt! 
Gjorde lite bokföring på em/kväll & kollade tv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0