Vinter

En 5-dagars jobbvecka & ledig helg är över. 
Jag jobbade extra mycket förra veckan, fick byta pass & jobba längre dag... Kanske inte vad jag ville...
Men det är personalbrist & ont om vikarier. Vi har oxå haft både bortgång & nyinflyttning vilket naturligtvis tar på krafterna mer än vanligt. 
Efter jobbet i fredags tog jag en promenad med Sigge häst. Han var lite busig på hemvägen men skötte sig ändå bra :-)
Efter en snabbdusch, lite prat med Tim & Amanda som kommit hem, så åkte vi till Mats & Marie. Peo & Helene var där med. Dom ska bl a hämta bilen som Bosse köpt åt dom. 
Vi åt gott & pratade, tyvärr var jag jättetrött & somnade lite när vi satte oss bekvämt i soffan :-/
Vi var hemma strax efter 22 igen. 
Lördagen blev vilodag för alla hästarna. Vi åkte på stan istället. T&A tittade på möbler & kakel. S&jag köpte foder & mat & sen gick vi alla fyra en sväng på A6 tillsammans. 
Oxfilé & hasselbackspotatis blev det till middag. Riktigt gott :-)
Idag, söndag, red S Sigge. Det var riktigt skitväder ute med ösregn & blåst så han var lite spänd men höll sig i skinnet ändå. 
När vi var klara i ridhuset hade det börjat snöa. Usch & fy tycker jag om det :-(
Vi går mot vintern med stormsteg (null)
B fixade maten idag. Då blev det spagetti med köttfärssås. 
Jag jobbade lite med bokföringen på em/ kvällen. 
Vid 19-tiden åkte S & jag upp till Jfk för att titta på en av S elever när hon tävlade. Hon gjorde LA debut på din 5-åring. S hjälpte henne på framridningen & sen när det var dags för start var domarsekreteraren försvunnen... :-0
Jag skriver sa jag då - för att inte allas starttider skulle bli försenade. 
Bra säger domaren & jag går ner & sätter mig, tar tag i pennan & protokollet..... & kommer på att jag inte ser så bra utan glasögon...
Hur gör jag nu? Säger att jag inte kan skriva? Ber S skriva istället? Eller kan jag kanske klara det? 
Hahaha, det gick bra. Jag kunde se fullt tillräckligt. Skönt! 
Däremot såg jag inget av Malins ritt, men hon var nöjd & procenten blev bra & de fick med sig en röd rosett hem. Bra debut.
(null)
Ett vitt Kolaryd. Jag hoppas att det inte blir för mycket snö i vinter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0