+33

Idag har det varit jättevarmt. Riktigt blåsigt oxå men så varma vindar och som mest +33 grader.  (null)

Nu har det regnat & åskat lite på kvällen & det var skönt. 
Efter frukosten gick jag med S ut i stallet. Princen skulle åka till sin nya ägare idag vid 9. 
S & Carina körde dit honom. 
Jag mockade & började tömma PB:s box. Vi ska skura & måla den innan det flyttar in nån mer häst. 
Sigge var lugn i hagen även när han blev själv.  (null)
Efter mockningen åkte jag till apoteket & affären. 
Köpte högrev & gjorde kalops till middag. B fortsatte på soppan från igår. Han har mått lite lite bättre idag. Fortfarande trött & strulig mage men det går åt rätt håll. 
När S & C var tillbaka lastade vi C:s transport med det hö & spån som hon hade kvar här. Sååå svettigt! 
Efter kalopsen hann jag dammsuga innan jag följde med S bort till Pias stall & hjälpte henne med 4-åringarna. Dom var ju hemma i Växjö medan vi var i Grekland men kom tillbaka igår. 
(null)
Marengo är en jättestor snäll kille
(null)
Hågehills Charming är en charmig tjej
Båda skötte sig bra idag trots att regnet började smattra hårt på ridhustaket och åskan mullrade på. 
En dusch, en kopp te & nu redo för sängen. 
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0