Akuten & Infektion

Tidigt i fredagsmorse fick vi åka in till akuten igen. Efter en vaken natt när B mådde riktigt dåligt åkte vi in vid 04.30. 
Han fick snabbt 2 liter dropp & sen var det lång väntan på läkaren.  (null)

Vid 11 var det klart att han skulle läggas in på Infektion i alla fall. Men det skulle dröja en stund. 
Kvart i 12 gick jag & köpte lite frukost.. (null)

(null)
Lite ironiskt att jag råkade ta en Ramlösa med denna texten på. 
Snygg var det absolut sista jag var efter en sömnlös natt, okammad, osminkad osv... 
Jag åkte hem en stund på em för att vila någon timme sen åkte jag upp till B igen & satt hos honom till 21.
Snäll personal bjöd mig på te & smörgås + yoghurt.  (null)
Nån lagad mat blev det inte den dagen. Jag stupade isäng när jag kom hem. 
Både lördag & söndag har jag fixat hemma på fm & sen åkt upp & suttit hos B från ca 14 till 20. 
Han mår inte bra & är jättetrött & matt efter att inte ha ätit på 12 dygn nu. 
Inatt ska han få näringsdropp i alla fall. Det känns skönt!
Inga prover har kunnat påvisa varför han är så dålig än. Hoppas på ytterligare ett provsvar under morgondagen. 
Idag har S flyttat in 4-åringarna i vårat stall. Så nu har Sigge-häst lite sällskap oxå! Dags för oss att sova, Sigge-katt & jag.  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0