Lunginflammation

Dagarna går... utan att jag får något gjort. 
S fyllde år i tisdags. <3 Mina fina! 
Men det blev pannkaka med firandet tyvärr. 
Vi har ju fixat stall & hästar på fm & sen har jag suttit hos Bosse hela em/kväll. I tisdags åkte jag lite tidigare än jag brukar för att åka hem vid 16 & äta oxfileplanka & fika med S & Danne. 
Men vid 15 fick B en jätte febertopp & mådde jättedåligt.. annars var magen lugnare. Sköterskan kom snabbt & blododlade innan B fick Alvedon. 
Febern gick ner & han mådde bättre när jag åkte hem senare på kvällen. 
(null)
Infektionskliniken

S & D hade ätit för längesen så jag värmde min planka & åt den medan dom fikade lite med glass, maräng & hallon. 
Onsdagen var precis som dom andra dagarna förutom att B var på lungröntgen. Där fick vi svaret på de senaste dagarnas febertoppar. 
Lunginflammation. 
Som om det inte räckte för längesen!
Men nu när man visste orsaken till febern fick han åka med mig hem. 
Med antibiotikarecept. 
Natten till idag, torsdag, sov vi inte mycket nån av oss. B hade feber av & till & jag vaknar ju hur lätt som helst. 
Dessutom blev jag väckt av att katten spydde! Blääää. Humöret i botten. 
Fixade stallet på fm. Handlade, gjorde lite bokföring & lagade köttfärspaj som B önskade till middag. 
S hade två elever på em varav den ena var Chante.
Kul att se honom igen! 
(null)
Min lille Chante <3
På kvällen var vi i Skärstad & hämtade 80 balar hö. Pust! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0