Fullt upp

Idag har det varit fullt ös - medvetslös!
Jag jobbade med mina bästa jobbarkompisar 7-15. Perfekt. 
Mellan 13.30-14.30 gick jag över till den avdelningen som funkar absolut sämst. 2 ur personalen skulle åka på lite utbildning så jag hjälpte till där under tiden. 
Jag fick börja med att styra upp så att en tjej fick sin rast... hon jobbade 7-15.30 & hade inte fått nån rast när jag kom. För den andra tjejen ville inte lösa av henne (hon satt vak). Det är inte fråga om att vilja - lös av varann för rast ! Usch det är helt otroligt vad dåligt det fungerar. Både personal & boende mår ju dåligt där....
Är så glad att jag hamnade på "min" avdelning. 
På hemvägen köpte jag färska frallor på Landhs och en påläggskorv på Coop. Sen var det full gas hem och ta in hästarna. 
Jag hann baka godiskakor innan S & jG gick ut i stallet. S red Sigge & jag gick med Fia. S red henne i morse innan skolan, men hon vill inte vara ensam i stallet så hon fick gå med. 
B servade Anderssons ena bil under tiden & bytte däck på den andra. Efter det fikade vi med Ester & Magnus. Jättemysigt & många skratt. 
Efter lite mer stallfix & dusch sjönk jag ner i soffan för att titta på Bonde söker fru... och somnade förstås...
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0