Jackor

Igår, torsdag, var jag ledig. Det var fint väder mennjag valde ändå att rida inne för just nu kör det jättemånga lastbilar fram & tillbaka på vägen. 
Jag vill inte gå ut & bli omkörd av en lastbil i full fart... Troligen är Sigge inte rädd men Chante var väldigt lurig i trafiken så det sitter kvar i mig. 
Ridningen gick hyfsat... Vi tränade lite trickträning efter också. Sigge är riktigt läraktig & duktig faktiskt. Rättare sagt så är han en riktig godisgris & gör nästan vad som helst för en godis :D
B & jag spelade en yatzy som vanligt till kaffet. Sen förberedde jag maten lite innan jag åkte in till Jönköping för att träffa S. Vi åkte sen & hämtade våra jackor som var färdiga. Dom blev kanonbra! Vi är jättenöjda! 
(null)

Tanken var också att vi skulle köpt nya vinterridstövlar. Dom skulle komma in denna veckan... men som vanligt... trots sms från affären.... inga stövlar. 
Nästa vecka kanske....
Inte kul när det är så hela tiden.. detta är absolut inte första gången. 
Till middag hade B önskat köttfärspaj. (Han har snöat in på det nu..) Jag gjorde en kycklingpaj till S oxå. 
Idag fredag var det jobb 7-14. Jag jobbade med en tjej som går omvårdnadsprogrammet & som var min elev i Jan/feb. Hon är riktigt duktig & en bra vikarie.  Hon har ett par fasta helger i månaden hos oss nu. Jag gick ut & sprang 3,5 km efter jobbet. Kändes hyfsat lätt idag. Efter en fika (& yatzy förstås :-) gick S & jag ut i stallet. S red idag. Hon är så duktig. Jag är imponerad. På riktigt.
Sigge var gosig idag & gav matte en (eller många!) puss(ar)
(null)

Hahaha Pusspuss ❤️

B åkte & handlade mär vi red så vi fick grillad kyckling med skagenröra att äta sen. Gott ihop med ett glas vin.  
Nu är det jobb hela helgen som gäller. 
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Alltså....Hur söt puss får du?! Och så fina jackor!
Kramar på er och så kul att ni kom <3

Svar: Han är så pussegod min lilla pålle ❤️ Tack för att vi fick komma! Love you ❤️
ullebullesliv.blogg.se

2018-11-04 @ 08:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0