Långledig

3 lediga dagar är förbi. Man borde vara utvilad men det känns kanske inte riktigt så. Men vi har fått en hel del gjort i alla fall. 
B har varit i Stockholm i helgen. På flyglärarutbildning. 
S pluggade & jobbade på fm igår lördag. Jag bakade kokosrutor och gjorde färskpressad juice som vi fikade på. 
(null)

Det hade snöat lite på natten & vi funderade på om vi behövde brodda innan vi gick ut på skogspromenad med hästarna. Vi bestämde oss för att vänta lite med broddarna. 
Det var första promenaden för Fia. Sigge gick med & han är ju van och lugn. Skönt. Fia skötte sig jättebra. Det är bara bilar som är läskigt. Som tur är bryr sig inte Sigge alls om trafiken så förhoppningsvis kan han "lugna" henne. 
Jag gjorde fläskfilé med hasselbackspotatis till middag och efter den slocknade jag. Det är inte ovanligt om vi äter i soffan... att jag somnar en stund efter maten :D
S&D gick på bio på kvällen. Jag körde crosstrainer i 30 min innan jag duschade & satt vid tv:n en stund. 
Sigge surfade handfat igen  (null)

I morse (söndag) gick jag ut i stallet 8.00 & fodrade, släppte ut & mockade. 
Jag insåg snart att jag sovit för länge. Men, men det var bara att öka farten. 
In & åt en snabb frukost.  (null)
Sen snabbt ner & fläta håret & få på lite mascara. S kom & vi gick ut i stallet. Vi gick till ridhuset vid 10 & S började med att rida Sigge. Han går bättre & bättre. Vi har bara en sadel just nu så vi kan bara rida en i taget. Lite jobbigt. Tar ju längre tid framförallt. 
När S red Fia passade vi på att mysa lite Sigge & jag + ta en selfie <3
(null)

Halv tolv var vi tillbaka i stallet. Det var då vi borde satt oss i bilen....
Men full fart på hästfix, utsläpp & lunchfodring plus "rensning" av transporten (urtag av mellanvägg & spån) så kom vi iväg 30 min sena. 
Vi hann rusa in, koka en kopp kaffe, hälla i termos, packa kokosrutor & vatten oxå. Det fick bli fika i bilen på väg till Nässjö för att hämta hösilage. 
Vi lastade 40 balar. Dom är små men ändå tunga & så hala så man är ganska trött efter lastningen. Sen när man kommer hem ska "skiten" lastas ur igen. Det är så tungt! 
Men idag hittade vi på ett lite roligare sätt. 
(null)

En lastade ur transporten & rullade ner dom till den som stod längre ner & tog emot & staplade balarna. 
Vi var väldigt hungriga när vi kom in strax efter 16. Det fick bli något snabblagat. Spagetti med skinksås. 
Gott. 
Blommorna fick lite vatten, kroppen fick en dusch & hästarna fick kvällsmat& kvällsmockningen fixades, innan det blev soffan, tv & sen sängen. 
En vilsam (:0 ? ) dag i familjen Wretmos liv är över. Det är inte många minuter som är lugna...  Livet går i full fart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0