Frustrerad

Ojojoj vad frustrerad man kan bli på jobbet. Inte kul alls..
Mina kollegor & de boende är alla jättegoa men "styrningen uppifrån".. Nu har det gått för långt känns det som. 
Vem kan och varför sitter någon vid sitt skrivbord & bestämmer vad som ska vara ett hälsosamt schema för oss.  Vi bör inte ha något annat liv utanför jobbet har vi förstått. Vi ska jobba till 22 istället för 21 - vilket är helt ok. Men också gå tillbaka till att jobba varannan helg. + att vi inte får jobba vad dom kallar rygg-i-rygg pass. Alltså inte jobba kväll & sen morgon dan efter. Det innebär att jobbar man kväll så får man jobba kväll igen & sen alltså kväll igen... tills du har en ledig dag. Då kan du gå över & börja dag. Vilket ger en väldigt "kort" ledighet.
Du slutar 22, är ledig dan efter men börjar sen 07 efter lediga dagen.        Det blir ju oxå så att en av helgerna jobbar man bara kvällar & en blir dag.    Inte alls bra. Känns inte hälsosamt om man har familj & eventuellt skulle vilja umgås med några vänner. 
3 stycken har redan sagt upp sig. Varav en på min avdelning. En blev också sjukskriven idag... 
Det kommer inte sluta bra det här. Flera söker andra jobb. Vem ska ta hand om våra gamla?? Usch i torsdags när jag åkte hem från jobbet var jag närmare ett psykbryt än jag någonsin varit. Det är mycket mer än bara schemat som är frustrerande, chefen lyckas tyvärr reta upp mig...
(null)
Hösten är vacker! Det här trädet kan 5 av våra gamla se från sina fönster. Så fint när solen skiner på det oxå.  (null)
En härlig dag ute med fina Sigge💕 
Min ridning är annars ingen hit just nu. Det går inte bra med träningen. Inte kul. Dags att lägga av? 
Igår var B & jag i Borås hos T & A. 
(null)

(null)

Vi skulle hämta T:s Volvo för B behöver byta bromsar på den och hans Porsche som ska hem över vintern. Den skulle även besiktigas, vilket gick jättebra.  (null)
Vi åkte ner på stan & åt tillsammans på restaurang Viskan. Jättegod mat & trots att det är mitten på Oktober kunde vi sitta ute & äta! Solen värmde jätteskönt!
(null)
Det ser nästan tomt ut vid uteserveringen men faktum är att det var fullt strax innan jag tog bilden. 
På kvällen tog S & jag en timslång promenad i solnedgången. 
Idag - lördag har jag varit uppe på Elmia horse show & skrivit en klass. Hamnade på långsidan med domare E. Inte bästa platsen om man vill se lite, å andra sidan hinner man ändå inte se så mycket när man skriver. 
(null)

Anette var oxå där & skrev så efter gick vi & åt lite lunch tillsammans  & gick en snabbsväng på mässan. 
S & jag ska upp en sväng imorgon. Vi ska se en Clinic bl a. 
Efter Elmia red S  Charming & Sigge. Sen gjorde jag ett ryck med städningen här hemma. Lite bokföring hann jag med innan det var dags att nattfodra & inta soffan en stund. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0