Nu är råttet mågat 🤬

Varning för ilsket inlägg. 
Schemamöte idag, vilket vi har en dag var fjärde vecka nu. För att se över schemat inför nästa fyraveckorsperiod osv. 
"Normalt" kopierar man schemat från föregående period & gör de små ändringar som behövs. 
Men "Normalt" är inget som existerar hos oss.... Säskilt chefen kan inte beskrivas med det ordet. 
Vi började på nytt schema i måndags. Nytt så tillvida att vi nu har fyraveckorsschema (istället för 5) och vi jobbar nu varannan helg. En slutar 20 & en 22 på kvällen (istället för 20.30 & 21. 
Idag kom helt nya direktiv 😡
Ingen får sluta 20, vilket vi ville för att kunna börja 07 dan efter. Vi måste ha 11 timmars dygnsvila. Så har man nu jobbat kväll måste man.... just det - jobba kväll dan efter oxå och dan efter igen osv ändå tills man är ledig en dag & DÅ kan man få börja 07.... efter sin enda lediga dag.... 
Detta kallas Hälsosamt Schema....
Hälsosamt för VEM?????
INTE MIG i alla fall!!!!!!
Ja försöker lyssna på mina kollegor & deras önskemål & lägga schemat så det passar alla om det bara är möjligt. En tjej kan av familjeskäl inte jobba varannan helg utan vill jobba två & sen vara ledig två. Jag har fixat det. 
Men.... Nya direktiv. 
På ett papper står det  
*Man ska vara ledig varannan helg. 
Det innebär att man måste (följdaktligen) jobba varannan. 
- Nä säger chefen, det hänger ju på hur du lägger helgerna.  
??????
- Hur jag lägger helgerna? Men om man ska jobba två av fyra helger & måste vara ledig varannan, vad har jag då för valmöjlighet?
- (chefen) Du måste ju göra två perioder på en gång (8 veckor) så kan man vara ledig två helger i rad. 
- Nej, sa jag för då måste man ju jobba två helger i rad sen. 
- (el chef) Det måste man ju inte, då får du göra en period till....
Men ursäkta mig. Hur puckad får man bli? 
Dom andra fem som var med sa ingenting... (tack som f-n)
Jag brann av till slut, slet mitt hår & sa/skrek  -Men kan nån av er andra förklara så att hon fattar??
-(el chef) Jag ser att du tycker att jag är helt trögfattad nu men du får ju tolka det hur du vill. 
Tolka???
Här finns inget att tolka. Texten är klar och tydlig: 
* Man ska vara ledig varannan helg. 
Hur tolkar ni det. Det finns ju givetvis oxå en rad som säger att vi ska göra 4 helgpass på 4 veckor. Alltså två lördagar & två söndagar. 
Jag gick därifrån. Lämnade bara & gick upp till min avdelning. Höll på att få både stroke & hjärtinfarkt. 
Det är så sällan jag blir så arg men när man ska argumentera med en som är dummare än dummast så går det inte. 
Jag gick tillbaka till mötet efter 40 minuter. Chefen tittade inte ens på mig utan bara småpratade med dom andra. Jag fick sen veta att medan jag var borta hade en kille förklarat för henne hur det blir med helgerna & han trodde att hon fattade till slut. 
Borde hon inte då gett mig en ursäkt eller? 

En kollega som har sin pappa på en annan avdelning tog ett antal foton häromdan. Det är två avd. som inte funkar så bra. Hon hade fotat hennes fars jättesmutsiga rum, en huhållsrulle på köksbänken med bajsfläckar i 😱 + en jätteskitig tvättstuga. Dessa bilder gick hon till chefen med & visade. 
Hon får då till svar att 
- Du ska inte springa omkring och skvallra! 
Jag skvallrar inte sa hon utan jag vill hjälpa till så att det blir ordning där oxå
-Är dom underbemannade?
-Nej det är dom inte. Dom är bara lite ostrukturerade. 
(null)
Vi har även lite färskt hönsbajs inne i korridorerna. (Inte på min avdelning)

Usch jag orkar inte med denna chefen längre. Jag funderade på att bara helt enkelt sticka. Åka hem & inte återkomma. 
Men jag tycker ju så mycket om mina kollegor & våra "boende"

Jag gick ut i stallet & pysslade med Sigge när jag kom hem. S kom ut efter en stund & vi gick över till ridhuset. 
S red idag & Sigge var fin 😍
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0