Födelsedag och energibrist

Längesen jag skrev nu. 
Det finns varken tid eller ork periodvis. Vi har haft galet mycket att göra ett tag. 
I onsdags, 14/8, fyllde vår fina Stephie 29 år ❤️
(null)

Jag jobbade kväll tyvärr. Men jag slutade 20.00.  Bosse hämtade mig efter jobbet och så åkte vi hem till Stephie & Danne. Dom bjöd på jättegod västerbottenostpaj med kantareller,  mumsiga frallor, melon och smaskig efterrätt. 
(null)

I torsdags jobbade jag 7-13.15. 
Jag tog in hästarna direkt när jag kom hem & kopplade på transporten & sopade ur den. 
Sen sprang jag in & fixade till mig lite innan Bosse & jag åkte till banken för att diskutera min eventuella pension. Den diskussionen gick bra. 
Planen är att jag slutar före jul. 👍🏻
Jag hoppas bara att det dyker upp nån chef på jobbet så jag kan säga upp mig. Den nya chefen klarade ca 6 månader innan hon blev sjukskriven...
När jag kom hem var det bara att springa in & byta om igen, till stallkläder. S & jag hämtade hö. Det är ca 45-50 min att köra dit, vi fick in 83 balar i den nya transporten. Priset var nog samma som förra året tror jag. 30:-/bal & snittvikten är nog 10 kg. 
Danne var snäll & hjälpte oss att lasta upp balarna på loftet när vi kom hem. 
Jag jobbade 7-15 i fredags. Vi red direkt & efter det åkte jag & S & handlade. 
Jag var ledig i helgen. Men klockan ringde 06 i lördags ändå. Upp & gjorde mig iordning & åt frukost. Gick ut i stallet vid 7, fodrade & gjorde rent.    Halv åtta gick jag in igen & gjorde tårta. Jag hann göra en klar innan jag satte på mig stallkläder igen. Vår equiterapeut Yvonne kom strax före 9 & då var Sigge borstad & fin. 
Han gillar verkligen att bli masserad & ompysslad. 
Rosie tog dom sen till ridhuset & provade equiband på henne. 
Jag gick in under tiden & gjorde en tårta till. 
(null)
En tårta med vanliga tårtbottnar, grädde & jordgubbar & en med chokladbottnar, jordgubbar, grädde och ett lager med nutella. 
Chokladtårtan blev jättegod tycker jag. 
Klockan 11 kom Tim & Amanda och Peter, Lisa & pojkarna. Vi hade lite födelsedagsfika för Stephie. Vi åt frallor oxå för sen hade S elever så det dröjde innan det blev mat. 
(null)

Tim & Amanda åkte vidare till Amandas föräldrar i Nässjö. A:s mamma Åsa hade 50-årsfest. 
Jag säckade ihop i soffan efteråt. Jag känner mig sliten.. har noll energi. 
Men idag har jag tagit det ganska lugnt. Det har Bosse & Sigge oxå. 
(null)

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0