Födelsedag

Oj vad dagarna går fort. 
Jag jobbade 14.45-22.00 både onsdag & torsdag. 
Hästarna vilade i onsdags så då passade jag på att springa en sväng. Det var fint & soligt ute men inte alls så varmt som det varit innan. Det kändes nästan lite höstigt i luften.  (null)
Redo för en löptur. Ansiktsfärgen var inte densamma när jag kom tillbaka 😅
(null)

(null)
Jag sprang på vår fina ridväg, drygt 4 km. 
I torsdags red S båda hästarna på fm. Jag var med till ridhuset & skrittade fram & skrittade av hästarna. 
(null)
Vi hann med en snabbdusch och en racersväng till Ica innan jobbet. 
Det fick bli grillad kyckling till lunch, tiden räckte inte till matlagning. 
Idag, den 2/8 är det Bosses födelsedag. Jag är långledig denna helgen, tack & lov. 
Vi red på förmiddagen. Jag & Rosie roade oss lite med att ta selfies 😂
(null)

(null)

(null)
Hahaha, snygga va 😂
Vi var inte klara i stallet förrän efter ett och var då "jättehungriga". Vi drack kaffe & åt ett par smörgåsrån & riskakor för att orka fortsätta. 
Maggi hörde av sig när vi precis hade druckit upp kaffet. Hon var på väg hit så vi satte på en kanna kaffe till. Hon hade med vienettaglass som smakade gott till denna andra loppen kaffe. Medan vi satt & pratade fick Bosse ett sms från sin kusin Birgitta & Rolf. Dom hade varit i Linköping & var på väg hem till Göteborg. 
Vi bad dom titta förbi på vägen & det gjorde dom. 
S & jag åkte till affären snabbt & köpte kött att grilla + potatisklyftor & lite sallad. Tillsammans hann vi sen fixa maten plus göra en tårta. Det blev en mysig eftermiddag med mycket "släktprat"
(null)

(null)

(null)
Det var skönt att vara hemma iår detta datumet. Vi kunde inte låta bli att tänka tillbaka på förra året i Grekland när Bosse var så sjuk på sin 60-årsdag. Idag var han hyfsat pigg tack & lov. 
(null)
Ikväll åt jag den första mogna tomaten oxå. Det blir gula droppformade tomater på den plantan. Goda!  (null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0