Hälsa

Det här blir ett kort inlägg. Måste sova. Börjar 07 imorrn igen. 
Igår jobbade jag kväll. På förmiddagen putsade jag fönster! Äntligen. 
Skulle gjort det min första semestervecka. 
(null)
Jag putsade de 9 fönstren på nedervåningen, på utsidan. Insidan kan man ju ta nån regnig dag. 😅
Tog även 4 fönster på uthuset. Jag har hur många fönster som helst att putsa.... Det är inte min favoritsyssla. 
Idag var det jobb 7-13. När jag kom hem tog jag det lugnt en stund. Tog en kopp kaffe & satt i soffan en stund. 
Skönt. Vila är oxå viktigt för hälsan. 
Jag försöker hitta lite hälsosammare livsstil, det som ska ändras mest är nog kosten plus att vila & sömn behöver ingå mer varje dygn. 
S jobbade till 16 & jag hade hästarna klara när hon kom hem.  Jag red Sigge först & S red Rosie sen. Vi har ju fortfarande bara en sadel... 
s åkte sen iväg för att ha träningar. Jag fixade lite med blommorna ute först & bytte sen om & gick ut & sprang en sväng. 
(null)
Det var en fin kväll men inte jättevarm. Det regnade lite i morse och så kom det en åskskur på eftermiddagen. 
Motion är ju bra för hälsan så varför inte simma lite oxå!? Det var +31 i poolen så det var varmt & skönt. 
Det fanns lite kyckling i kylen som jag åt kall efter duschen. Sen blev det en skål med hallonkvarg med pumpakärnor, solrosfrön, några valnötter och ett finn krisp knäckebröd nersmulat i. Gott! 
Nu, sovdags igen! Nattinatti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0