Magproblem

Kanonväder idag med!  (null)
Men det går mot sämre dagar ser det ut som tyvärr. 
Förmiddagen användes till att sola lite, fika, rensa rabatter, fylla hästarnas vattenbaljor i hagarna osv. 
Sen åkte vi, Bosse & jag till City Gross & handlade lite innan vi åkte till Rosegarden & åt lunch. 
Vi träffade Mats & Marie på stan med & stod & pratade en stund. 
Ganska snart efter att vi kom hem fick jag ont i magen. Ungefär som jag alltid hade förr, dagligen...
Jag hade tänkt hinna sola en stund innan Anette skulle komma kl 16, men det blev en lång stund på toa istället. Inte kul. 
Jag trodde inte att jag skulle kunna rida men det gick. Magen lugnade sig tack & lov. 
A ville helst inte gå ute mitt i solen & värmen så vi gick in i bastun, förlåt jag menar ridhuset! Men det var bastu därinne. 
Sigge var jättepigg & ville springa, gärna fort så det fick bli ett galopp-pass idag. Sen gick vi ut en liten sväng efter. Det var riktigt svettigt!
Jag putsade sadel, träns, stallskor & ridstövlar efter. Plus tvättade schabraket. 
Tog sen en kopp te på kvällen med en riskaka till. Ville inte att magen skulle flippa ur igen. 
När Bosse kom hem från flygklubben på kvällen berättade han att hans mage oxå hade ballat ur efter restaurangbesöket... Efter lite funderingar kom vi fram till att det enda vi åt samma av på buffén var kycklingspett och mjukglass....
Det kommer att dröja innan jag äter där igen! 
Dags att sova. 
Good Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0