Så klantig..

Igår kväll när jag hade nattat hästarna gick jag in i groventre’n. 
Sen har vi ju en dörr till att passera in genom. Jag brukar snabbt hoppa in & dra igen dörren bakom mig för att inte Siggekatt ska smita ut. 
Så var tanken att göra igårkväll oxå. Det vara bara det att jag snubblade på sopborsten med skyffel som står precis vid dörren. Så jag halvt ramlar in, men drar igen dörren hårt & fick inte med hela höger foten in...
Den kom ordentligt i kläm. Ajajaj. 
-Vad hände? skrek Bosse. 
-Äsch svarade jag, jag bröt inget i alla fall! 
Idag var jag ledig fram till 15.45.
Jag fixade lite i stallet innan jag åkte & handlade lite på apoteket & Ica. 
Sen körde jag vidare ner till Sjöåkra & sprang en sväng. Jätteskönt. 
När jag kom hem & skulle duscha fick jag syn på min stackars fot. Den är blå. 
(null)

(null)
Men den funkade att springa med i alla fall 😅
(null)

(null)

(null)
Det är så fint att springa nere vid Vättern. Det var spegelblankt idag & vattnet är så klart & fint!
Jag springer inte på stranden utan uppe i skogen på en stig som går precis utmed vattnet. 
(null)

(null)

(null)
Jag gick bara ner för att fota lite & längta tillbaka till sommaren. Det känns som om det är höst, redan. 
(null)

(null)
Jag sprang bort till Tjyvanabben & vände. Korten är tagna från samma punkt. Jag har bara vänt mig om. Det är kanonväder norrut & när jag vände mig söderut mot Huskvarna & Jönköping så är ju vädret inge vidare!
Bosse hjälpte Kjell att serva bilen idag. 
Vi fikade tillsammans när jag kom hem & sen lagade jag lite mat åt oss oxå. Det blev varmrökt lax med potatis & romsås idag. Gott. 
Jag jobbade med Jossan & hon hade med sig kantareller som vi gräddstuvade och gjorde varma mackor till alla boende. Det var väldigt uppskattat! 
Jag slutade 22 idag. Det var kolsvart när jag cyklade hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0