Städ-fredag

Vaknade före 07 imorse, trots att jag var ledig. Gick ut & fixade stallet innan frukosten. Det var grått väder idag men har inte kommit så mycket regn, tack & lov. 
(null)
Efter frukosten bytte jag om för att gå ut & springa. Men jag kom bara utanför gården innan jag stannade & tittade bortåt skogen. Där regnade det jättemycket! 
Jag vände & gick in & körde 5 km på Crosstrainern istället. 
Sen tog jag tag i städningen. 
Jag hann oxå handla & ta en snabb kaffe innan Anette kom vid 13.30. Då hade jag hästarna klara & vi gick till ridhuset igen. Regnet hängde i luften så vi bestämde oss för att gå ut i skogen imorrn istället. Det ska bli sommarväder några dagar igen! Yey!!
Jag är löjligt nöjd över gummihandskarna som jag köpt att ha till hösilaget. En del balar som är blötare luktar ju mycket.... Inte gott! 
& lukten är svår att tvätta bort. Med handskarna på slipper man lukten 😊
(null)

Efter att hästarna var klara & stod nöjda & åt gick jag in & fixade mat t Bosse & mig. Det blev köttfärspaj idag.  (null)
(Halvfärdig paj)

Det blev en stund i soffan sen när jag tittade på EM hoppningen på tv. 
Nu är det sovdags för att orka upp när klockan ringer 05. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0