Stallstäd

Efter de vanliga morgonsysslorna i stallet, badrummet & köket satte jag mig vid datorn & betalade räkningar. 
När B kom hem från flygklubben åkte vi ner tillKullbergs & hämtade 20 spånbalar. 
(null)
Det kommer 2 hästar till på söndag så det går ju åt flera balar för att spåna upp boxarna. 
Vi flyttade på lite virke i "trans-porten" 😂 (carport för trans)port & fick plats med spån därinne. 
B lagade mat sen. Makaroner & falukorv med egenodlade grönsaker. 
(null)
Vi satt en stund i soffan innan det var dags att gå ut i stallet. 
Oj vad det regnade & åskade! Det höll på medan vi gjorde i ordning hästarna men slutade när vi skulle gå till ridhuset tack & lov. 
Sigge var väldigt pigg idag med. Han vill inte lyssna på halvhalter & förhållningar i början av passet. Då tycker han bara att det ska gå fortare & fortare. 
Efter ridningen blev jag kvar i stallet några timmar. Jag flyttade ut de hösilagebalarna som har stått i Rubins box och städade ur den. DC ska stå i den ett par veckor. Vi behöver fixa dörren bara. 
(null)
Siggekatt följde med mig in sen & vi myste lite i soffan framför tv:n.  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0