Stephie är hemma!

I torsdags kom Anette vid 8.30 & vi gick till ridhuset. Det var väldigt varmt & svettigt men jag var ganska nöjd med Sigge. 
Jag gjorde energibars som blev jättegoda.  (null)
Fulla med mandel, pumpakärnor, linfrö, mandelmjöl, Cocosolja och honung. 
Mums! 
(null)
Till middag blev det laxfile, oxå gott! 
På kvällen åkte vi & hämtade hösilage utanför Nässjö. Vi körde 2 vändor så vi fick med oss cirka 4 ton. 
Skönt att ha det hemma. Vi måste åka minst en vända till innan vintern. 
Vi lastade bara ur släpet första omgången. Andra lasset tog vi idag (lördag) när vi hade lite hjälp av S & D. 
(null)
Fredagen började med hästarna igen. A kom & vi tog en promenad i skogen med hästarna i solskenet. 
Sen satte vi på kaffe & satt ute & fikade med A:s hemgjorda äppelpaj med vaniljsås. Gott! 
Jag tog en sväng in till stan för att köpa lite byggmaterial till stallet sen. 
Åkte upp på A6 en snabbis oxå & köpte mascara & lite mat till kvällen. Jag köpte med McDonalds hem för jag tyckte inte att jag hade tid att laga mat. 
Efter maten grejade jag i stallet igen. 
Jag la bl a in spån i Coppens box så nu kan han komma! 
(null)

Stephie kom äntligen hem på kvällen! Jag har saknat henne massor dom här 10 dagarna hon har varit borta.     Danne hämtade henne i stan och sen kom dom förbi här en sväng. Jag hade gjort fajitakyckling som vi åt tillsammans. Kul att höra lite om hennes resa. 
Idag (lördag) har vi haft fullt upp hela dagen. Vi började med Rubins box. Dörren behövde ju sättas igen - det gallret som satt på mitten för att Rubin skulle kunna titta ut är borta nu. 
(null)
När det var klart mockade jag hagarna lite. Rosie ville gärna hjälpa till... eller stjälpa till kanske jag ska säga😂
Sen lastade vi av resten av hösilaget, tvättade transporten, la in spån osv. Middagen bestod av grillat kött + korv & potatis, sås & sallad. Det var jättevarmt ute, minst +25 grader. 
S red Rosie på kvällen & Danne var snäll & gick med Sigge i ridhuset under tiden. 
Bosse & jag tog Porschen & åkte till Gränna berget & åt goda räk/laxmackor. 
Vi fick även se en underbar solnedgång! ❤️
(null)

(null)
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0