Ett dopp i Vättern

Jobb 7-15 idag. Det var nästan +20 när jag cyklade iväg imorse igen. Varmt & härligt. 
Hästarna var nöjda med att få gå ut tidigt. 
Det var väldigt svettigt på jobbet. Ännu svettigare inne i duschen med boende. Och sen var det dags för en promenad med "min" boende i rullstol. Jag föreslog att vi skulle gå mot gångvägen som går genom skogen där det är skugga. 
Men han ville gärna gå ner till centrum för att titta när hans frisör öppnar igen efter semestern. Sagt & gjort. 2,5 km med rullstol + 97kg i gassande sol, ingen skugga eller vind i sikte. 
Behöver jag säga att jag blev svettig... igen! 
Men han var så glad & nöjd så det vägde upp varenda svettdroppe 😅
Jag får väl i ärlighetens namn oxå erkänna att det, som tur är, finns en liten hjälpmotor på hans rullstol. Tack & lov!
När jag kom hem behövde jag svalka. 
Poolen??
+34.... inte så svalkande. 
Vi packade varsin handduk & åkte till Vättern istället. Jag bestämde mig för att det var dags för årets premiärdopp. 
(null)

(null)
Det var faktiskt jätteskönt!! Lagom svalkande!
(null)
De flesta som badar håller till på andra sidan om "piren" som jag står på. Det ser ju helt folktomt ut, men den större stranden var full med folk

(null)
Gångvägen ner mot Vättern vid Sjöåkra. 

Vi tog vägen förbi Ica på vägen hem & köpte bl a isglass som jag varit sugen på hela dagen. 
Jag var så trött hela kvällen. Somnade lite i stolen på uteplatsen & nu är det strax sovdags igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0