Jobbhelg

Jag har jobbat lördag, söndag & måndag. Det blir inte mycket tid över för bloggen då. Det blir inte mycket tid över överhuvudtaget. Det går i ett rasande tempo känns det som. 
Jag hinner inte med allt jag vill på jobbet & inte här hemma heller..,
Det känns lite stressande... 
I lördags jobbade jag 7-14. Termometern visade +29 grader.  När jag kom hem gick vi ut med hästarna direkt. En skogstur blev det. Jag red Sigge & S gick med Rosie. 
(null)

På kvällen var vi bjudna till Mats & Marie på canastakväll. 
Vi fick goda hamburgare & kladdkaka och dessutom vann vi stort i canastan. Kvällen var jättevarm - det har inte varit många såna kvällar i sommar. Jag tog ett kort på den fina natthimlen innan vi åkte hem.  (null)

Söndagen innebar kvällsjobb. Så vi red på förmiddagen. S tränade program på Sigge inför helgens tävlingar så vi var i ridhuset. 
I måndags jobbade jag 7-15. Även denna dagen var det jättevarmt. Jag gick en promenad med "min boende" och svetten rann när vi kom tillbaka in. S &D hade köpt jordgubbar som vi namnsdagsfikade med efter jobbet. Det är (Bo) Olof som har namnsdag den 29/7. 
När vi hade svalt glassen & jordgubbarna tog vi på stall/ridkläder & gjorde i ordning hästarna. 
Sen gick vi upp till BRK (ridskolan)igen & S red båda hästarna på utebanan där. 
Klockan var efter 21 innan vi kom in igen. 
Idag, tisdag var min lediga dag. Jag sov dåligt tyvärr pga huvudvärk. 
Ute regnade det och var bara +13 grader. Usch, det känns som om det blev höst helt plötsligt. 
Efter att ha fixat stallet och mig själv åkte S & jag på stan. Första stoppet blev Biltema. Bosse fyller ju år på fredag & har önskat sig ett par saker därifrån. Sen åkte vi vidare till Charlies & köpte sadeltvål & puts. 
Ö&B hade billigt schampo & sen köpte vi lite mat på Ica Maxi. 
På Eko hittade vi nya vattenbaljor till hästarna. Det blir ju snart fullt i stallet så vi behöver några nya. 
B hade varit snäll & lagat mat, så det stod spagetti & köttfärssås färdigt på spisen åt oss när vi kom hem. 
Vi åt & sen gick vi ut i stallet & tog ut hästarna på en skogspromenad. Dom gick ganska hårt igår båda två så det var skönt för dom med en lugn promenad. 
Efter det åkte S iväg till Toveryd där hon hade en elev. 
Jag tog fram dammsugaren & städade hela huset + satte på en tvättmaskin. Det blev inte så mycket vila idag heller.. det blir det visst aldrig. 
Men det finns två i familjen som vilar mer.. 
(null)
Kissen & hans husse. 
Idag har vi skördat vår första gurka! 
Den var riktigt god!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0