Utflykt

Sov skitdåligt inatt... Inte kul. 
Jag lyssnade klart på min ljudbok "Mordbrännaren". Den utspelar sig på Singö där vi var ett par gånger som barn. Det var dock ingen favoritbok men ändå helt ok. Jag gav den 3 stjärnor. Nu måste jag hitta en ny till inatt. Under dagen har jag bara lyssnat på poddar, mest Sommar i P1.
S & jag red direkt i morse. Det jobbiga nu är att vi bara har en sadel. Rose har med en men den funkar inte. S kan inte rida i den, så vi delar på Childericen. 
Jag red Sigge först - det gick sådär... som vanligt...
Sen red S Rose. Oj vilket fint ekipage dom kommer bli! 
Vi var tillbaka i stallet 11.30. Då hade vi en timme på oss att göra iordning hästarna och duscha oss själva & fixa till oss lite. 
För 12.30 skulle vi åka iväg.                     S till Mikaela & B & jag för att möta Kjell & Irene. Vi åkte till Bauergården i Bunn & åt. 
(null)

(null)
Vi åt god lax med färskpotatis, fänkål och dillmajonnäs. Jättegott. 
På hemvägen körde vi runt sjön lite & tittade på alla nybyggda villor med underbar utsikt. 
(null)
Kjell & Irene hade sin Volvo cab & vi åkte röd Porsche. 
Utsikten & landskapet var verkligen fint men det hindrade inte mig från att somna... 😅
Jag vaknade strax innan vi svängde in vid Lekerydskiosken. Den är vida känd för sin goda mjukglass. Jag har, trots att jag bott i Småland 35 år (!!!!) (herregud😱😲 hur gammal är jag egentligen? 😧) inte smakat glassen tidigare. 
(null)
Jag tog en liten bägare, mätt efter maten fortfarande. Visst var den god men (förlåt) inte så outstanding som många sagt. Nu har jag smakat den i alla fall. 
Jag vattnade alla blommor & grönsaker plus rensade i rabatter & blomlådor när vi kom hem. 
Vi satt en stund på balkongen sen med ett glad vin. Kvällen var riktigt varm & skön. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0