2 missar blev bra

Jobb 7-15 idag. Med Josephine vilket alltid är bra. Vi hann med mycket. Bl a 3 duschar & 5 städ ! 
Vi tog extra duschar för att hjälpa de två vikarierna som skulle jobba ikväll. 
Jag försökte även reda ut vilka som jobbar resten av veckan. Två ordinarie personal har fått semester och en är sjukskriven = halva personalstyrkan är borta. 
När C rabblade vikarier sa hon att         - J jobbar för dig på torsdag. 
- Va? sa jag
- Ja du ska ju ha semester på torsdag
- Nej, det är på fredag jag måste va ledig pga att S tar examen. Men då är jag ledig ändå. 
C hade läst fel på dag & skaffat vikarie för mig, till råga på allt fixat ännu en vikarie... Så jag kan va ledig med gott samvete. För jag tackar & tar emot, en extra ledig dag är aldrig fel. 
B hade börjat byta panel på ena gaveln på huset när jag kom hem.  (null)
Jag roade mig en stund med att dra ur spik ur den gamla panelen & lasta den på släpkärra för att få iväg den till sortergården. 
Jag hann plantera i blomlådorna på framsidan oxå.  (null)
Hovslagarn kom & gav DC skor på framfötterna för första gången. Spännande!
S hade lånat en mätsticka så vi passade på att mäta båda hästarna. DC var ca 1.64 & Sigge 1.69! Han har växt mycket sen vi köpte honom!
Jag hann handla oxå. Fixade bakpotatis med västkuströra till oss när jag kom hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0