Bestämma själv

I morse blev jag väckt tidigt. B ville ha sin spruta innan han skulle iväg vid 6.20. 
Det var lika bra att sätta fart. Revisorn behövde lite uppgifter för att göra ett halvårsbokslut inför försäljningen. 
Naturligtvis strulade skrivaren oxå så det tog längre tid än jag trodde. 
S hade matat hästarna inne för jag ville rida innan utsläpp. Sigge låg & sov när jag kom ut, som vanligt. 
Men han rullade sig & reste sig på en gång. Som vanligt hade han haft en go mysig bajshög som huvudkudde. 
Blää
(null)

(null)
Jag var tvungen att tvätta honom innan ridningen. Men usch vad han luktade mycket bajs. Haha
Ridningen gick ok. Vi travade bommar idag. Han är så rolig för han drar sig verkligen till bommarna hela tiden. Han försöker hela tiden att minst få springa över en liten ände av en bom. 
Om man kommer i öppna eller sluta & ska passera utanför bommarna så lyckas han på nåt sätt få några ben över bommarna. 
Solen sken & det var riktigt varmt så jag gjorde en kopp kaffe & satte mig ute vid poolen & njöt en stund.  (null)
Jag simmade en stund oxå. Det är +31 grader i poolen så jag frös inte. Jag solade lite med. Så skönt!
(null)
På eftermiddagen rensade jag rabatten (nästan klar). Ryggen gillar inte att stå böjd & rensa så jag får ta det sista imorrn. 
Sen tog jag tag i målningen igen. Nu är väggen på baksidan klar, jag målade den en andra gång nu idag. 
När S kom hem från jobbet gick vi ut i stallet & tog med DC till ridhuset. 
Vi tränade lite på att springa med honom inför fredagen då han ska visas på 3-årstestet. Det är inte lätt att visa upp en häst på bästa sätt!
Efter att vi hängt tvätt (hästgrejer) tog vi en PW. Vi gick drygt en timme.
(null)

(null)

 På hemvägen mötte vi grannen & deras sto med föl. Han är så sööt 😍
Vi följde med in i ridhuset en sväng & tittade lite på hur han rörde sig. 
En riktig liten goding. 
(null)
Jag satt en liten stund i soffan, åt lite kvarg & tittade på halva Allsången innan det blev lite mer bokföring & nu är det God natt. 
En bra dag när jag har fått bestämma själv vad & när jag gör saker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0