Midsommar

Det blir visst varannandags rapporter här. 
Jobb 7-13 igår. Sen hämtade vi 18 balar spån S & jag. Skönt att ha lite hemma nu till sommaren. 
Vi delade upp arbetet lite så S red Sigge & jag målade en husvägg.  Vår tanke var att vi skulle ha målat klart innan semestern börjar.... Men det sket sig, om man säger så. Rätt ordentligt oxå.. Men men, nu har jag börjat i alla fall. 
(null)

Idag, midsommarafton, gick jag upp 5 för min sista arbetsdag innan semestern! 
Så skönt ska det bli! 
Cyklade iväg i ganska fint väder men behövde en jacka så tidigt på morgonen. 
(null)

(null)

Jag har en fin cykelväg till jobbet. Inte så långt heller. 
Vi åt sill & färskpotatis till lunch & fick jordgubbar & grädde till efterrätt.  Gott och uppskattat av alla. Till eftermiddagskaffet hade varje avdelning fått göra egen jordgubbstårta som vi sen satt ute & mumsade på tillsammans. Mysigt!
(null)

(null)
Jossan & jag hann plantera lite blommor oxå och vattna övriga växter. 
Klockan 15 sa jag Hej Då, vi ses om 4 veckor! Bästa känslan! Fast jag kommer att sakna dom gamla. 
Men det känns som denna semestern är välbehövlig. Jag känner mig trött & sliten. 
Bosse hade fixat all maten hemma, jag gjorde bara en jordgubbstårta. 
Mats, Marie & Milia kom 17.15 & vi åt gott (sill & lax + färskpotatis)
Mats hade gjort en krusbärspaj med som var jättegod tillsammans med vaniljvisp. 
Dom stannade inte jättelänge för både Marie, Milia & jag har varit uppe jättetidigt & Milia börjar 06 imorrn igen. 
Nu ska här sovas! Ingen klocka på ringning! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0