Seger !

Klockan ringde 05.30 igår (söndag) morse. 
Vi lastade Sigge 7.30 & körde mot Bratteborg. 
Det var dags för Sigges tävlingsdebut. Han var riktigt duktig & vann med drygt 74%. Roligt!  (null)

Vi hann med en fika hemma sen innan det var dags att åka till jobbet. 
Det var en ganska lugn kväll. Vi såg inte fram emot kvällsmaten tyvärr som var mannagrynsvälling, men hade tur! 
En boende på grannavdelningen fyllde 80 & hans anhöriga hade köpt smörgåstårta till ett helt kompani.  (null)
Så vi blev ordentligt mätta allihop! 😋
Mitt i maten kom en tjej från demensavdelningen & sa att det såg ut som om en höna var död. Vi gick ut & tittade & det stämde. Konstiga arbetsuppgifter vi har ibland. Jag fick ringa "hönspappan" som skulle komma & agera Fonus åt hönan. 
Idag har jag varit ledig. Det har varit soligt & åskvarmt, +26. 
Jag har rensat ogräs på uteplatsen och i rabatten.  Jag gjorde oxå lite ärenden, köpte Kraft, blommor, mascara + bytte flugtäcket som vi köpte till Sigge. Det var för litet... han har blivit för stor 😅 
B har målat hela dagen - panel till garage & carport.  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0