Ännu en dag

En dag till i våra liv har sprungit förbi. 
Det är lite hemskt egentligen, man jobbar & sliter & stressar sig genom livet...  Eller är det bara jag?!?
Jag vet att de flesta jobbar & sliter men hinner ni njuta av livet? 
Det är nog dags att gå i pension så man hinner med sig själv lite..
Jag vet att jag är lyckligt lottad som KAN gå i pension så här "tidigt" i livet. 
Nåja, jobbet gick ganska bra idag. Vi fick vara 3 personal mellan 07 & 8.15 i alla fall.. 
Jag slutade 13, skönt men stressigt att bli klar. Jag cyklade hemåt 20 minuter sen. 
Hästarna fick gå ut när jag kom hem. Dom stod inne på fm eftersom vi inte riktigt visste vad som skulle hända med byggena. 
Jag åkte ner på stan & lämnade in Stephies långklänning på kemtvätten. Inte för att tvättas men för att "strykas". Den är lite plisserad och har hängt dumt och jag törs inte försöka med strykjärnet ens. Bättre att låta proffsen ta hand om det. 
Ica fick ett besök också, det är lite tomt i skåpen hemma. 
Efter en kopp kaffe & en macka gick jag ut i stallet. 
Sigge & jag tog en promenad i skogen. Han var jättesnäll & lufsade med hela vägen. Som tur var slapp vi se kossorna. Sigge är livrädd för dom 😱
Kul då att vi bor granne med flera hundra kor....🥴
(null)
Sigge studerade bygget lite & undrade nog vad det ska bli. 
DC fick gå in i ridhuset & springa på linan en stund. 
Han var pigg & busade lite men drog aldrig i linan utan höll sig där han skulle. Duktig liten häst. 
(null)

Bosse höll på att hungra ihjäl på kvällen & åkte & köpte en kebabpizza. 
Jag åt en liten slice bara, var inte så sugen. 
Dags att sova för att orka upp 05 imorrn oxå. Sen väntar en ledig helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0