Idioti

Hela förmiddagen gick ute i stallet. Jag började med Sigge. Red en massa övergångar & stundvis blev det riktigt bra. Ibland vill han inte lyssna men vi var rätt nöjda till slut ändå. 
DC longerade jag en stund igen. Han var snäll & lagom pigg idag. 
Tomaterna & gurkplantorna som jag fick av Estrellita behöver större krukor så jag åkte bort till Backamo Blomsterhandel. Det var inte lätt att välja, utbudet är stort.  (null)
Men jag tror att detta blir bra. 
Gurkorna fick lite mindre krukor. Får väl eventuellt byta till större senare. 
Bosse lagade mat - spagetti & köttfärssås. 
Vi hann med en promenad på 5 km oxå innan Bosses kompis kom på en kvällsfika. 
Vid kvällsfodringen upptäckte vi att presenningarna som snickarna har spänt över garagetaket inte satt fast ordentligt. En planka som dom hade spikat fast den med hade t o m lossnat & blåst ner på marken. 
Detta gjorde att vi, Bosse & jag klättrade runt på ett tak,som inte finns, för att spika fast presenningar. 
Det finns alltså bara takstolar kvar & inte ens alla dom. 
Jag tycker inte att det är värt att riskera livet för detta men B är så in i h-vete envis. 
Vi överlevde, men jag är VÄLDIGT trött på hans idiotier. Man måste ju kunna inse att man inte är 20 längre & vissa saker är för farliga. 
Det kanske är jag som är mesig. 
Avgör själv 😳 (null)
Just här har vi lagt en stege men på andra ställen har han bara haft takstolen att balansera på. 
(null)
Lupinerna blommar tidigt i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0