Låtsas pigg

I morse sa jag till min egen spegelbild att nu får det vara nog med "trötthet". 
Ju mer man tänker på & säger att man är trött ju tröttare blir man. 
Idag var det dags att göra tvärtom - tänka sig pigg. 
Lycka till, till mig själv!
Det gick sådär, kan jag säga. Det första en av mina kollegor säger är - Herregud vad trött jag är idag! Efter den här helgen är jag verkligen slut. 
Vi har jobbat tillsammans i helgen & söndagen tog halvt knäcken på oss båda. Det är svårt att intala sig själv då att man ska låtsas vara pigg...
Förlåt allt svammel...
Jag klarade av arbetsdagen i alla fall & tog en kopp kaffe när jag kom hem. Innan jag hann somna gick jag ut i stallet. 
Jag började med DC. Tog honom till ridhuset och longerade en stund.    Han var lite "seg" idag. Kanske pga värmen. Det var +18 på em. 
Sen var det Sigges tur. Jobbade med övergångar igen - gjorde det igår med. Varmt & svettigt var det men jag var hyfsat nöjd när vi avslutade. 
Klockan var 19.30 när jag kom in. Inte mycket ork kvar, eller just det, jag var jättepigg 😂
Dusch, yoghurt & lite soffhäng framför tv:n orkade jag i alla fall.  (null)
Fina Sigge
(null)
Lilla Dream Catcher


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0