Ledig dag

Började dagen med hästarna. S red Sigge, jag mockade & gjorde iordning DC. 
Han är ju inte riden på några dagar nu men var ändå jättesnäll. Skönt. 
Dom fick gå ut i samma hage en stund sen & äta lite gräs.  (null)
Vi lagade kycklingwok & åt innan S åkte till skolan igen. 
B & jag tog en kopp kaffe efter maten & sen tog jag en powernap. 
Det är byggarbeten på gång här... igen... Jag tycker tyvärr bara att det är jobbigt.
Mycket pga hästarna. Det är jobbigt att inte kunna ha dom ute för att dom blir rädda för lastbilar, grävskopor m.m
Vi behövde i alla fall förbereda lite &    bland annat flytta en stor vedstapel. 
(null)
Det var jättevarmt +21. Härligt & svettigt 😅
Efter tvätthängning & dusch skickade jag ett sms till Ester. 
-Har ni lust att ta en MC-tur?
- Ja, när?
-Nu! 
-Visst, vi klär på oss! 
Kul när det funkar att göra spontana grejer. 
(null)

(null)

(null)

Vi åkte till Tabergstoppen. B & jag var hungriga så vi åt en räkmacka var. 
Det blåste lite men var ändå skönt att sitta ute & fika.  (null)

(null)
(null)
Så fina planteringar har dom däruppe. 
Jag gick upp en snabbsväng till Ester när vi kommit hem. Hon fick en växt av mig - skott som jag tagit på en krukväxt som hon säger växer vilt på Filippinerna. Vi fick tomatplantor och gurkplantor.  Det blir spännande att se om vi lyckas med odlandet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0