Familjemiddag

Hästarna fick frukost & gå ut vid 8 i morse. Coppen fick äta sitt hö inne för han hade rivit en del av sitt staket... igen. 
När stallet var klart gick jag in & fortsatte med maten. Jag stekte bacon & champinjoner som skulle i köttgrytan plus gjorde sallad & skalade potatis. Det blev 2 grytor med potatis. Jag hade tänkt potatismos till grytan men B ville hellre ha kokt potatis så jag gjorde båda sorterna. 
Stephie hjälpte mig sen med vitlöksbröden.  (null)
Tim & Amanda kom & fick på vinterdäcken på deras bil. 
Sen åt vi lunch tillsammans. Boeuf Bourguinon och kalops till Stephie som inte gillar grytor med allt möjligt i! 
(null)
Till efterrätt åt vi glass med maräng & kola/chokladsås. 
S & jag gick ut i stallet vid 15 & Tim & Amanda åkte hemåt strax efter det. 
(null)

Jag var för mätt för att rida så S red båda hästarna. Jag gick med Rosa medan S red Sigge & tvärtom. Dom var duktiga båda två. 
(null)

(null)
Sigge med läppstift, haha. 
Kvällen blev lugn med ett halvt glas vin & lite popcorn framför tv:n. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0